Szolgáltatások
Szolgáltatásaink:
-
motordiagnosztika
-
computeres hibakódolvasás
-
riaszto, immobiliser beépítés
-
önindító, generátor javítás
-
computrers gépjárműdiagnosztika
-
elektromos központizár javítás, beépítés
-
elektromos ablakemelő javítás beépítés
-
telefonkihangosító beszerelés
-
fejegységek (rádió, magnó, cd, mp...) beszerelés, csere
-
világítás revízió (xenon is)
-
fényszóróbeállítás
-
elektronikai problémák meghatározása
-
klíma revízió, autóklíma töltés (zárttechnológiás)
-
utastér szagtalanítás, ózonos fertőtlenítés
-
hütőközegfestés
-
autóklíma javítás
-
általános autóvillamosság
-
hibakódok, paraméterek kiolvasása, elemzése
-
riasztó távvezérlő csere
-
gyári távvezérlőház csere
A nálunk javíttatott járművek kiégett izzóit külön munkadíj felszámítása nélkül - csak anyagköltség - kicseréljük. (Hibakódolvasás, fényszóróállítás, klímatöltés és egyéb kisjavításokra ez a kedvezmény nem vonatkozik)
Egyéb szolgáltatásaink:
Igény esetén levesszük a terhet Ügyfeleink válláról és megbízható partnereinkkel kapcsolatba lépve segítünk megoldani gépjármüvén a következöket:
Motorvezérlés hibakeresése, diagnosztizálása.
Riasztó, indításgátló, központizár beszerelés, javítás. Távvezérlőházak, távvezérlők.
Tolatást segítő készülékek beépítése. hibaelhárítása
Általános autóvillamossági problémák (nem töröl, nem világít, nem fúj, nem jelez...).
Önindító, generátor javítás:
Autólkíma zárttechnológiás töltés, javítás, szagtalanítás.
Tavasz közeledtével a legtöbb klímás autóban érzékelni lehet egyfajta jellegzetes dohos szagot, ami a szellőzőrácsokon keresztül áramlik az autó belsejébe. Ennek oka többek között egyfajta baktérium letelepedése lehet, ami előszeretettel fészkeli be magát ebbe a nyirkos közegbe. Az autóklíma berendezésének tisztítása, karbantartása nem csak az autó értékének megőrzése miatt fontos, hanem egészségünk megóvása érdekében is oda kell figyelnünk rá.
Ezért ajánljuk kedves ügyfeleink figyelmébe a habos autóklíma tisztítást!
Ez egy makacsabb szennyeződések eltávolítására alkalmas módszer, mely során egy aktív habot juttatunk az autóklíma járataiba amely eltávolítja a lerakódott szennyeződéseket, gombákat mikroorganizmusokat.
Ózonos fertőtlenítés
Autóklíma tisztítás során a jármű utasterébe helyezzük a nagyteljesítményű ózongenerátort. A gép egy átlagos személyautót képes 25-30 perc alatt vegyszer nélkül fertőtleníteni, visszamaradó ózon, vagy káros anyag nélkül. A járműklíma tisztítás során nem csak a légkondicionáló berendezés tisztítása történik meg, hanem az egész autó baktérium, és vírusmentes lesz, valamint a kellemetlen szagok is eltűnnek.
Ne feleltsék el ellenőriztetni pollenszűrőjük állapotát sem! Az eltömődött pollenszűrő nem csak a jármű komfortszintjét csökkenti, hanem komoly és költséges károkat is tud okozni az elektomos rendszerben.
Az eltömődött pollenszűrő miatt tönkrement elektronikák:
A kör egyes alkatrészei tömlőkkel és alumíniumvezetékekkel vannak összekötve, és zárt rendszert alkotnak. A hűtőanyagot és a klímaolajat a kompresszor keringeti. A körfolyamatot két részre szokás osztani: nagynyomású (ábránkon sárga-vörös) és kisnyomású (kékkel jelölt) részre.
A kompresszor (1) összesűríti a gáznemű hűtőközeget (amitől az erősen felmelegszik), és nagy nyomással préseli át a kondenzátoron (3). Itt kivonja a hőt a hűtőközegből, az kicsapódik, és gázneműből cseppfolyós állapotba kerül. A szárítószűrő (5) a következő állomás, ami biztosítja, hogy a hűtőközeg cseppfolyós állapotban és szennyeződésektől mentesen haladjon tovább. Ez a nagy nyomású cseppfolyós hűtőközeg az expanziós szelepen (8) való áthaladáskor térfogat-növekedés miatt kisnyomásúvá válik, és a nagy felületű elpárologtatón (6) keresztülhaladva érvényesül halmazállapot-változás hőelvonó-hatása. Ezután a kisnyomású gáznemű hűtőközeg az expanziós szelepen keresztül ismét a kompresszorba jut. Ezzel zárul a körfolyamat.
A klímaberendezés és a biztonság kapcsolata
Tudományos vizsgálatok támasztják alá, hogy a túl magas hőmérséklet miatt csökken az összpontosító képességünk, hamarabb elfáradunk, megnő a reakcióidőnk. A gépkocsik klímaberendezése kellemes hőmérsékletre hűti le a belső teret, és egyben szárítja a levegőt is. Komfortérzetünk és éberségünk pedig lecsökkenti a baleset kockázatát.
Karbantartás
A gépjárműgyártók állításával ellentétben a klímaberendezés rendszeres karbantartást igényel. A szezon indulásakor ennek legfontosabb elemei a légcsatornák és az elpárologtató tisztítása, gomba és baktériumoktól való mentesítése, az utastér levegőszűrő cseréje, illetve a rendszer töltöttségének és megfelelő működésének ellenőrzése, szükség esetén utántöltése és javítása.
Mi történik a klímakarbantartás során?
- Lefejtik a hűtőközeget.
- Kicserélik a szárítót (2 évente).
- A nedvességet vákuumszivattyúval távolítják el.
- Megtörténik minden alkatrész szemrevételezése, a csatlakozások és hajtóelemek, valamint a kábelezés és a kezelőszervek ellenőrzése.
- A klímaberendezést a gyártó által előírt mennyiségű hűtőközeggel töltik fel.
- Ellenőrzik/kicserélik a beltéri szűrőt (évente illetve minden 15 000 km megtétele után).
- Elvégzik az egész rendszer funkcionális és tömítettség vizsgálatát.
- Dokumentálják az egyes ellenőrzési lépések eredményeit.
Miért kell cserélni az alkatrészeket?
1, Hűtőközeg csere Évente a hűtőközeg 10 %-a is eltávozhat belőle természetes módon a tömlőn és az azt összekötő elemeken keresztül. Emiatt csökken a hűtőteljesítmény. Ezen felül a hűtőközeg, mely a klímarendszerben kering, egyúttal a kompresszor kenéséhez szükséges olajat is szállítja. Ha a kompresszor kenése nem megfelelő, a szükséges javítási költségek elérhetik akár a 150- 200.000 Forintot is.
2, Szárítószűrő csere A másik gondot az okozza, hogy a hűtőközeg a tömlőkön keresztül kívülről nedvességet vesz fel. Ennek egy részét megkötheti a klímarendszer szárítószűrője, viszont ezt 2 évente cserélni kell, ennyi idő után éri el ugyanis telítettségi állapotát. Ha ez a csere nem történik meg, az expanziós szelep eljegesedésének veszélye is fennáll, ami jelentős üzemzavarokhoz, egészen a klímaberendezés meghibásodásához vezethet.
3, Fertőtlenítés Az elpárologtató a műszerfal alá van beépítve, és a szellőzőrendszerbe van integrálva. Ez a nehezen megközelíthető hely a sötét és nedves környezetével ideális a baktériumok, gombák és mikroorganizmusok megtelepedéséhez. Ezek a kórokozók a szellőzőrendszeren keresztül jutnak a jármű belső terébe sokunknál allergiás reakciót okozva. A mikroorganizmusok miatt továbbá dohos, kellemetlen szag is keletkezik. Az elpárologtató rendszeres fertőtlenítésével hosszú időre kiirthatóak a meglévő kórokozók.
4, Pollenszűrő csere A beltéri pollenszűrő általában mikroszálakból álló nem szövött anyag, mely kiszűri a port, a szennyeződést és a polleneket. Egy aktív szén beltéri szűrő a még gáznemű káros anyagokat (szénhidrogén-vegyületek, ózon) is megköti. 15000 km megtétele után viszont eléri a "telítettségi állapotot" és ki kell cserélni. Ha ez nem történik meg, akkor csökken a levegőáteresztő-képessége. A beltéri ventillátor motorja emiatt nagyobb terhelésnek van kitéve, túlmelegedés miatt a tönkremenetel kockázata is fennáll. Az elszennyeződött pollenszűrő okozta nedves beltéri levegő nemcsak a szennyező részecskéknek kedvez, hanem miatta az ablakok könnyebben bepárásodnak.
A kilyukadt nyomócső:
A lyukas nyomócső hegesztés után.
|