[ bubuvill ]
Minden ami az autóban elektromos !
  2024.10.13 10:10

Föoldal
Kapcsolat - nyitvatartás
Partnereink, hasznos linkek
Térkép / Map
Képek
Contact - working hours
Referenciák
Érdekességek
ÁRAMKÖR SZAKMAI EGYESÜLET
Szolgáltatások
Munkatársaink


Események...


> Föoldal > Szolgáltatások

Szolgáltatások

Szolgáltatásaink:

  • motordiagnosztika
  • computeres hibakódolvasás
  • riaszto, immobiliser beépítés
  • önindító, generátor javítás
  • computrers gépjárműdiagnosztika
  • elektromos központizár javítás, beépítés
  • elektromos ablakemelő javítás beépítés
  • telefonkihangosító beszerelés
  • fejegységek (rádió, magnó, cd, mp...) beszerelés, csere
  • világítás revízió (xenon is)
  • fényszóróbeállítás
  • elektronikai problémák meghatározása
  • klíma revízió, autóklíma töltés (zárttechnológiás)
  • utastér szagtalanítás, ózonos fertőtlenítés
  • hütőközegfestés
  • autóklíma javítás
  • általános autóvillamosság
  • hibakódok, paraméterek kiolvasása, elemzése
  • riasztó távvezérlő csere
  • gyári távvezérlőház csere

A nálunk javíttatott járművek kiégett izzóit külön munkadíj felszámítása nélkül - csak anyagköltség - kicseréljük. (Hibakódolvasás, fényszóróállítás, klímatöltés és egyéb kisjavításokra ez a kedvezmény nem vonatkozik)

Egyéb szolgáltatásaink:

Igény esetén levesszük a terhet Ügyfeleink válláról és megbízható partnereinkkel kapcsolatba lépve segítünk megoldani gépjármüvén a következöket:

  • idöszakos szervizmunkák
  • müszaki vizsgára történő felkészítés, és vizsga ügyintézés
  • fékellenőrzés
  • futóműellenőrzés
  • olajcsere
  • autókozmetika
  • futóműbeállítás
  • gumiszerelés és centírozás
  • lakatos és fényezőmunkák
  • műanyagjavítás
  • szélvédőcsere
  • autómentés
  • kipufogó javítás

 

 

Motorvezérlés hibakeresése, diagnosztizálása.

 

 

 

Riasztó, indításgátló, központizár beszerelés, javítás. Távvezérlőházak, távvezérlők.

   

  

 

Tolatást segítő készülékek beépítése. hibaelhárítása

Általános autóvillamossági problémák (nem töröl, nem világít, nem fúj, nem jelez...).

 

 

Önindító, generátor javítás:

 

 

Autólkíma zárttechnológiás töltés, javítás, szagtalanítás.

 

Tavasz közeledtével a legtöbb klímás autóban érzékelni lehet egyfajta jellegzetes dohos szagot, ami a szellőzőrácsokon keresztül áramlik az autó belsejébe. Ennek oka többek között egyfajta baktérium letelepedése lehet, ami előszeretettel fészkeli be magát ebbe a nyirkos közegbe. Az autóklíma berendezésének tisztítása, karbantartása nem csak az autó értékének megőrzése miatt fontos, hanem egészségünk megóvása érdekében is oda kell figyelnünk rá.

Ezért ajánljuk kedves ügyfeleink figyelmébe a habos autóklíma tisztítást!

Ez egy makacsabb szennyeződések eltávolítására alkalmas módszer, mely során egy aktív habot juttatunk az autóklíma járataiba amely eltávolítja a lerakódott szennyeződéseket, gombákat mikroorganizmusokat.

 

Ózonos fertőtlenítés

Autóklíma tisztítás során a jármű utasterébe helyezzük a nagyteljesítményű ózongenerátort. A gép egy átlagos személyautót képes 25-30 perc alatt vegyszer nélkül fertőtleníteni, visszamaradó ózon, vagy káros anyag nélkül. A járműklíma tisztítás során nem csak a légkondicionáló berendezés tisztítása történik meg, hanem az egész autó baktérium, és vírusmentes lesz, valamint a kellemetlen szagok is eltűnnek.

 

Ne feleltsék el ellenőriztetni pollenszűrőjük állapotát sem! Az eltömődött pollenszűrő nem csak a jármű komfortszintjét csökkenti, hanem komoly és költséges károkat is tud okozni az elektomos rendszerben.

Az eltömődött pollenszűrő miatt tönkrement elektronikák:

A kör egyes alkatrészei tömlőkkel és alumíniumvezetékekkel vannak összekötve, és zárt rendszert alkotnak. A hűtőanyagot és a klímaolajat a kompresszor keringeti. A körfolyamatot két részre szokás osztani: nagynyomású (ábránkon sárga-vörös) és kisnyomású (kékkel jelölt) részre.

A kompresszor (1) összesűríti a gáznemű hűtőközeget (amitől az erősen felmelegszik), és nagy nyomással préseli át a kondenzátoron (3). Itt kivonja a hőt a hűtőközegből, az kicsapódik, és gázneműből cseppfolyós állapotba kerül.
A szárítószűrő (5) a következő állomás, ami biztosítja, hogy a hűtőközeg cseppfolyós állapotban és szennyeződésektől mentesen haladjon tovább. Ez a nagy nyomású cseppfolyós hűtőközeg az expanziós szelepen (8) való áthaladáskor térfogat-növekedés miatt kisnyomásúvá válik, és a nagy felületű elpárologtatón (6) keresztülhaladva érvényesül halmazállapot-változás hőelvonó-hatása. Ezután a kisnyomású gáznemű hűtőközeg az expanziós szelepen keresztül ismét a kompresszorba jut. Ezzel zárul a körfolyamat.

A klímaberendezés és a biztonság kapcsolata

Tudományos vizsgálatok támasztják alá, hogy a túl magas hőmérséklet miatt csökken az összpontosító képességünk, hamarabb elfáradunk, megnő a reakcióidőnk. A gépkocsik klímaberendezése kellemes hőmérsékletre hűti le a belső teret, és egyben szárítja a levegőt is. Komfortérzetünk és éberségünk pedig lecsökkenti a baleset kockázatát.

Karbantartás

A gépjárműgyártók állításával ellentétben a klímaberendezés rendszeres karbantartást igényel. A szezon indulásakor ennek legfontosabb elemei a légcsatornák és az elpárologtató tisztítása, gomba és baktériumoktól való mentesítése, az utastér levegőszűrő cseréje, illetve a rendszer töltöttségének és megfelelő működésének ellenőrzése, szükség esetén utántöltése és javítása.

 

Mi történik a klímakarbantartás során?
 

  • Lefejtik a hűtőközeget.
  • Kicserélik a szárítót (2 évente).
  • A nedvességet vákuumszivattyúval távolítják el.
  • Megtörténik minden alkatrész szemrevételezése, a csatlakozások és hajtóelemek, valamint a kábelezés és a kezelőszervek ellenőrzése.
  • A klímaberendezést a gyártó által előírt mennyiségű hűtőközeggel töltik fel.
  • Ellenőrzik/kicserélik a beltéri szűrőt (évente illetve minden 15 000 km megtétele után).
  • Elvégzik az egész rendszer funkcionális és tömítettség vizsgálatát.
  • Dokumentálják az egyes ellenőrzési lépések eredményeit.

 

Miért kell cserélni az alkatrészeket?

1, Hűtőközeg csere
Évente a hűtőközeg 10 %-a is eltávozhat belőle természetes módon a tömlőn és az azt összekötő elemeken keresztül. Emiatt csökken a hűtőteljesítmény. Ezen felül a hűtőközeg, mely a klímarendszerben kering, egyúttal a kompresszor kenéséhez szükséges olajat is szállítja. Ha a kompresszor kenése nem megfelelő, a szükséges javítási költségek elérhetik akár a 150- 200.000 Forintot is.

2, Szárítószűrő csere
A másik gondot az okozza, hogy a hűtőközeg a tömlőkön keresztül kívülről nedvességet vesz fel. Ennek egy részét megkötheti a klímarendszer szárítószűrője, viszont ezt 2 évente cserélni kell, ennyi idő után éri el ugyanis telítettségi állapotát. Ha ez a csere nem történik meg, az expanziós szelep eljegesedésének veszélye is fennáll, ami jelentős üzemzavarokhoz, egészen a klímaberendezés meghibásodásához vezethet.

3, Fertőtlenítés
Az elpárologtató a műszerfal alá van beépítve, és a szellőzőrendszerbe van integrálva. Ez a nehezen megközelíthető hely a sötét és nedves környezetével ideális a baktériumok, gombák és mikroorganizmusok megtelepedéséhez. Ezek a kórokozók a szellőzőrendszeren keresztül jutnak a jármű belső terébe sokunknál allergiás reakciót okozva. A mikroorganizmusok miatt továbbá dohos, kellemetlen szag is keletkezik. Az elpárologtató rendszeres fertőtlenítésével hosszú időre kiirthatóak a meglévő kórokozók.

4, Pollenszűrő csere
A beltéri pollenszűrő általában mikroszálakból álló nem szövött anyag, mely kiszűri a port, a szennyeződést és a polleneket. Egy aktív szén beltéri szűrő a még gáznemű káros anyagokat (szénhidrogén-vegyületek, ózon) is megköti. 15000 km megtétele után viszont eléri a "telítettségi állapotot" és ki kell cserélni. Ha ez nem történik meg, akkor csökken a levegőáteresztő-képessége. A beltéri ventillátor motorja emiatt nagyobb terhelésnek van kitéve, túlmelegedés miatt a tönkremenetel kockázata is fennáll. Az elszennyeződött pollenszűrő okozta nedves beltéri levegő nemcsak a szennyező részecskéknek kedvez, hanem miatta az ablakok könnyebben bepárásodnak.

 

A kilyukadt nyomócső:

 

 

A lyukas nyomócső hegesztés után.

  

  


 

Copyright (c) 2005 internetsoft

[ admin ]